Saturday, February 26, 2011

3 hari 2 malam...


WHO AM I?

Salam... dan selamat bertemu kembali... rasanya bagaikan dah sebulan tak berjumpa hehehe... tapi sebenarnya seronok dapat sama-sama kita bercerita dan berkongsi maklumat suka dan duka di blog ini. Selama beberapa minggu nie mungkin aku agak sibk tetapi blog ak boleh ditinggalkan... nak share ngan korang citer aku pergi program 3 hari 2 malam di SMK Bandar Tasik Selatan... best giler...


Hidup adalah perjuangan!!!

Program nie group aku yang buat iaitu seramai 6 orang, Aku, Amy, Wan, Hafiz, Asma dan Radzi... sikitkan tetapi berbaloi-baloi.....hehehe... selama tiga hari ini banyak yang dapat aku pelajari dan ketahui mengenai erti sebuah kehidupan..Semua bpelajar-pelajar SMK BTS memang sporting habis.. Walaupun dalam aliran agama tetapi mereka serba boleh dan memberikan aku dan kumpulan aku satu semangat yang luar biasa untuk menjayakan program ini. 

Banyak juga aktiviti yang telah kumpulan kami buat. Motif utama adalah untuk mengenali diri, iaitu motivasi Who Am I?. ...Nie adalah antara aktivti yang kami telah lakukan.






Kebanyakkan pelajar disini mempunyai satu sifat yang aku rasa bleh menjadi pemimpin dan contoh yang terbaik. 




Antara perkara yang dapat aku pelajari ialah :

1. Jangan menilai seseorang dari luaran sahaja.
2. Kerjasama adalah penting.
3. Kita mampu mengubah diri kita.
4. Motivasi diri perlu untuk mendorong diri kearah kejayaan.
5. Kaunselor nie tugas dia bukan dalam pejabat je..
6. Mesti mesra pelajar.
7. Buat je yang terbaik jangan fikir kalau orang asyik mengata.
8. Hidup ini kadang-kadang perlukan kejatuhan kerana kalau jatuh kita akan rasa sakit dan dari sakit kita cari cara nak ubat betul tak???
9. Manusia berpotensi untuk cemerlang.
10. Sayangi diri sendiri.
11. Aku boleh.........................
12. I LUV U ALL..



Jadi aku harap banyak lagi program seperti ini yang aku dapat lakukan hehe..
p/s: Dengar kata pegetua ada jemput lagi.. bestnya

Last sekali wat group C SMK BTS selamat menduduki peperiksaan dan tidak lupa kepada Bashirah kita boleh... n Malaysia boleh..











No comments:

Post a Comment